Mit jelent az On-the-job képzés?
Az ilyen jellegű képzés lényegében azt jelenti, hogy munkavégzés közben – tehát nem tréning környezetben – adok támogatást a résztvevőknek abban, hogyan tudják hatékonyabban végezni a munkájukat.
Mi a célja?
Hárma célja is van:
- Egyrészt képet kapok az egyéni képességek és készségek szintjéről, tehát viszonylag hamar felismerhetővé válnak a fejlesztendő területek.
- Másrészről gyors, hathatós, a résztvevő felé nagyon konkrétan lefordítható segítséget, módszereket tudok átadni, amit az ő ügyféleseteire tud alkalmazni.
- Harmadrészt valahol ez is egy személyes coaching, ahol kikerülhetetlenül előjönnek azok a prekoncepciók, egyéni gátak, melyeket így nagyobb eséllyel lehet akár azonnal kezelni.
Mikor érdemes alkalmazni?
Alkalmazási területe több helyen és időben is bevethető, akár egy komplex képzési folyamat egyes szakaszaiban, akár önállóan csak erre a módszerre építve egy fejlesztést.
Jellemző alkalmazási területei:
- Tréninget megelőző felmérési időszakban, egyéni diagnózis felállítása céljából.
- Tréninget követő időszakban, a tréningen tanultak gyakorlati alkalmazhatóságát elmélyítve.
Nem okoz nehézséget az ügyfélkezelésben a tréner, mint mentor jelenléte?
Sokszor megkapom ezt a kérdést, mielőtt belevágnánk az ilyen jellegű képzésbe.
Az ügyfélnek soha nem kell, nem szabad tudnia, hogy mi az én jelenlétem célja, hiszen ez akár csorbíthatja a munkatárs hitelességét is.
Személyem minden esetben úgy van bemutatva egy-egy találkozó során, mint egy új kolléga, aki most ismerkedik a területtel, ügyfelekkel, és csak elkísértem a kollégát.
Az ügyfél innentől fogva nem is foglalkozik velem. Én viszont annál többet az ügyfélkezelési helyzettel :-)