Felmerülő igények
Az utóbbi 2 évben egyre sűrűbben találkoztam azzal a helyzettel, hogy komoly kihívást jelent egy operatív vezető számára rendszeresen követni és támogatni a munkatársakat a készségszintű tudás gyakorlati alkalmazásában.
Többek között az alábbi kijelentéseket hallottam:
- „Egyszerűen képtelen vagyok rá időt szakítani!”
- „Mire oda érkeznénk, hogy megszervezünk egy-egy fejlesztő napot, órácskát, már el is vitte a kapacitásomat az aktuális projekt!”
- „nincs most kellő információm és tudásom ahhoz, hogy hatékonyan álljak hozzá a kollégák fejlesztéséhez!”
- „én már annyit próbálkoztam ezen a területen is, de érzem, hogy szükség van egy külsős, hiteles személyre”
- Képtelen vagyok a napi viharok közepette rendszeresen ezt is beiktatni, pedig érzem a fontosságát!”
Dilemma
A helyzet az, hogy komoly invesztíció történt ez idáig a csapat fejlesztése kapcsán. Túl vannak már a szükséges képzési lépéseken, itt az idő, hogy mindenki tegye a dolgát, és hozza az elvárt üzleti eredményeket.
Természetesen vannak rendszeres sales meetingek, projektmegbeszélések, tervezések és beszámolók, miközben nem vesszük észre, hogy ezek szinte kivétel nélkül szakmai szinten mozognak.
Hogyan lehet ezt a szintet megtartva egy másik dimenzióban is értéket teremteni a rendszeres megbeszéléseknek?
Megoldás
Gyakran egy út vezet ide, ahol
- képesek a kollégák egy kicsit megállni,
- 3 lépés távolságból figyelni és átértékelni az elmúlt időszak eseményeit,
- és közben - szinte észrevétlenül - betervezni a gyakorlatba már lexikális szinten megszerzett tudást.
Ehhez azonban olyan valakire van szükség,
- akinek gondolatait nem viszik el a hétköznapi szakmai kihívások és feladatok
- aki a legjobban ismeri a technikai módszereket és segít átforgatni azt az aktuális projektbe, ügyfélesetekbe
- aki támogatva a vezetői elvárásokat és üzleti célokat, időt és energiát szabadít fel a menedzsment számára.
Ez nem más, mint egy olyan külsős „mentor”, aki már korábban is végigvezette a kollégákat a tanulási folyamaton.
Kivitelezés
Minden esetben a vezetővel történt egyeztető megbeszélések eredményei alakítják ki, hogy milyen időközönként, milyen kommunikációs módszerrel legyünk jelen a csapat életében.
A következő alaplépéseket szoktuk meghatározni:
- Vállalati és vezetői elvárások, üzleti célok egyeztetése
- Támogatandó feladatok, felelősségi körök, fejlesztendő területek és szervezeti csoportok
- Tervezett időintervallum
- Ellenőrző mérföldkövek (négyszemközti vezetői megbeszélések)
- Rendszeresség meghatározása